Amit a sok éves tapasztalat alapján, jó tanácsként ajánlunk mindenki figyelmébe, aki használt autót szeretne vásárolni:
LEHETŐSÉG SZERINT MAGYARORSZÁGI AUTÓT VÁLASSZON! Sajnos soha nem látott mennyiségben érkeznek a használt autók külföldről országunkba és már mindenki külföldi autókkal kezd üzletelni, mert gyors és könnyű meggazdagodást kínál a visszatekert km órás, törött autókat fillérekért behozni és óriási hasznonnal, nyitott adás-vételivel, felelősségvállalás nélkül, így is jóval piaci ár alatt napokon belül értékesíteni. Érdemes utána nézni, hogy külföldön egy jó autó drágább mint itthon, tehát nyilván valóan nem a sérülésmentes és keveset futott autók fognak bejönni az országba, még ha sérülésmentesnek is hirdetik őket itthon kecsegtetően kevés km futással. Miért drágább egy leinformálható, minőségi magyar használt autó a külföldről behozott társainál? Egy használt autó ára minden esetben tükrözi a valós km futást és az esetleges múltbéli sérüléseket és a minőséget! A keveset futott sérülésmentes autó külföldön sem olcsóbb, mint itthon, tehát amit kereskedő annyira olcsón hoz be, hogy jóval olcsóbban árulja a magyarországi társainál (piaci ár alatt) az egészen biztosan nem egy valósan keveset futott, balesetmentes autó.
Ne csak a km számlálót nézzük, hanem az állapotot is! Sajnos a nepperek, akik nyitott adás-vételivel vagy kamu cég nevén árulják a parkolóban az autóikat, különösen a külföldről frissen behozott autókat, manapság is sportot űznek a km tekerésből, naponta több tucat ilyen "családi kedvenccel" találkozunk a leinformálás során, amelyikbe nem stimmel a km, "magánszemélyek" és kereskedések által kínált autóknál egyaránt. Mi minden autónkat még megvásárlás előtt leinformáljuk a KEKKH nyilvántartásból és kizárólag akkor vásároljuk meg, ha az adott autóval minden rendben van. Ezt a dokumentumot természetesen odaadjuk az autóhoz.
Nem minden esetben jelent garanciát a futásteljesítmény valódiságára, sajnos sok esetben a szervizkönyvet utólag hamisítják, túlnyomó többségben a külföldről behozott autók esetében, de magyarországi autónál is van rá példa. Azonban sok éves tapasztalat, hogy ha egy autónak rejtélyes módon eltűnt a szervizkönyve, annak azért veszett el, mert km manipuláció miatt szándékosan tüntették el a könyvét. Ha nincs meg az autó szervizkönyve, akkor MINDEN ESETBEN kötelezően érdemes az autót alváz és rendszám alapján az adott márka szakszervizében valamint a KEKKH adatbázisból is leinformálni. Ha megvan a könyv, de nincs vezetve vagy tényleg véletlenül elveszett azonban az autó leinformált és minden rendben van vele, nem származik hátránya amiatt, hogy nem szervizkönyves, tehát nincs semmi jelentősége, nyugodtan megvásárolható. Összességében ennyit érdemes megfogadni tanácsként az autók szervizkönyvével kapcsolatban. Akár van-akár nincs, akár vezetve van-akár nem, az autót minden esetben tanácsos leinformálni, legalább a KEKKH nyilvántartásból (természetesen ezt csak a magyarországi autók esetében lehet megtenni, külföldi autók adatbázisával sajnos még mindig nincs megbízható és hiteles összekötött rendszer). Mi ezt minden esetben megtesszük és az erről szóló dokumentumot/igazolást adjuk az autóhoz.
Bárhol nézte is ki autóját, mindenhol, minden esetben ajánlott elkérni a fetsékmérőt! Amennyiben magánszemélyhez megy autót nézni, kérjen kölcsön ismerősétől vagy vigyen magával autószerelőt vagy olyan ismerőst, aki körbe tudja mérni az autót. Sajnos, pont a magányszemélyek azok, akik nem szokták beismerni az autó múltbéli, sokszor meglehetősen durva sérüléseit. Amennyiben autókereskedésbe megy autót nézni, ott könnyebb a helyzet. Minden autókereskedőnek KELL rendelkeznie festékmérővel. Ugyanis ha nincs, akkor ő sem tudja mit árul, ha pedig csak azt állítja, hogy nincs és nem adja oda, akkor onnan célszerű távozni. Autókereskedőnek igenis rendelkeznie kell festékmérővel. Ha nem adja oda, annak az autó nyilván valóan tudott sérülése, hibája az oka amit a sikeres üzlet reményében szeretne inkább eltitkolni. Mi minden esetben körbemérjük az autót a vásárló előtt és hivatalos festékréteg vastagság mérési jegyzőkönyvet is adunk az autóhoz, ami az adás-vételi szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
Olyan használt autó nincs, amire semmit nem kell költeni! MINDEN használt autóra költeni kell, csak van, amelyikre többet és van amelyikre kevesebbet. A kopó alkatrészek cseréjére azonban mindig számolni kell, miután használt autóról van szó, ezért kerül jóval kevesebbe, mint egy 0 km-es szalonautó. Ha valaki olyan használt autót keres, amire semmit nem kell költeni és minden új rajta, sajnos soha nem fog megfelelő autót találni. Több éves használt autóról lévén szó kopó alkatrészek cseréje soha, semmi esetben NEM ok sem alkura sem szavatossági igények támasztására, hiszen nyilván valóan azt az autót már használták, több éve fut az utakon és nyilván valóan kopott, használt, a vételár is ennek megfelelően van megállapítva. Ezért kerül milliókkal kevesebbe, mint egy 0 km-es új autó. Ettől még az adott autó lehet tökéletes és értékes. Nálunk lehetőség van vásárlás előtt minden autónk műszaki bevizsgáltatására Dunakeszin belül bárhol illetve hozott autószerelővel bármelyik autónk a helyszínen is nyugodt lelkiismerettel átvizsgáltatható!
Sajnos használt autó vásárlásakor fennáll annak a veszélye, hogy az adott autó nem tehermentes. Ilyenkor az új tulajdonos nem tudja nevére irtani az autót, lefoglalhatják és több százezres sőt akár milliós teher is a nyakába szakadhat. Ez az eset akkor állhat fenn, ha magánszemélytől vásárol autót vagy olyan kereskedőtől, ahol azt az adott autót nyitott adás-vételi szerződéssel árulják, azaz ahol az eladó már szerepel, de azt nem a valódi tulajdonosa árulja vagy a kereskedő cég a forgalmi hátuljába nincs hivatalosan bejegyezve, tehát nem vette a nevére. Nálunk minden autónk hivatalosan bejegyzésre kerül, így a per-és tehermentes volta garantált (különben nem lehetne bejegyeztetni a céget) valamint megvásárlás előtt ez is leinformálásra kerül (KEKKH) ezt a dokumentumot is adjuk az autóhoz.
Körültekintően vásároljunk autót olyan személytől, ahol az eladó nem maga a tulajdonos. Ezeket nevezik neppereknek, a külföldről behozott autók 90%-a (tisztelet a kivételnek) így kerül értékesítésre. Ezen esetek 99%-ában sem a km valódisága nem garantálható, sem az autó tehermentessége, szavatosságra pedig semmi esetben sem számíthat a vevő, hiszen a valódi tulajdonost soha nem foga megtalálni és miután az eladó nem a tulajdonosa az autónak, így szavatosságot rajta keresztül sem tud érvényesíteni (ha egyáltalán nem tűnik el nyomtalanul az üzletkötés után). Kizárólag hivatalosan bejegyzett autókereskedő cégtől (kamu cégekkel is vigyázni kell) és magától a tulajdonostól (személyi igazolvány, lakcím kártya) szabad autót vásárolni. Kivételt képez az az autókereskedő cég, aki megbízási szerződéssel, bizományba árulja a gépjárművet. A szavatosság azonban ilyen esetben sem a kereskedőt terheli.
Ne gondolja senki, hogy magánszemélytől biztonságos autót venni. NAPONTA 10 leinformálásból 2-3 olyan autót találunk, amiben sajnos a km visszatekerés tényével találkozunk és ezek magyarországi, magánszemélyek által kínált autók. Sokszor első gazdás autók, de legalább is nem járt még kereskedésben, így nem kereskedő okolható a történtekért. A km tekerés veszélye tehát nem csak a kereskedésből vásárolt autók esetében áll fenn. A másik lényeges dolog, hogy egy magánszemély soha semmi esetben nem fog szavatosságot vállalni az autóra. Még soha, egyetlen esetben sem sikerült magánszeméllyel szemben szavatosságot érvényesíteni pedig ők ismerik a legjobban az autóik hibáit, tehát az eltitkolt hibák végett éppen őket lehetne felelősségre vonni de sajnos a magyar jogszabály őket védi. Végül de nem utolsó sorban nagyon sokszor csúnyán letagadják az autó múltbéli sérüléseit, töréseit (tisztelet a nagyon kevés kivételnek)...tehát magánszemélyhez is kizárólag autószerelővel és festékmérővel tanácsos elmenni megnézni a kiszemelt autót.

Reméljük, sikerült néhány jó tanácsot adni és aki megfogadja de legalább is megfontolja, biztosan nem fog csalódni.
Ez a sok-sok éves mindennapi tapasztalat.


Legújabb autóink